مدیریت مجتمع های تجاری

مدیریت مجتمع های تجاری یک امر دقیق و پیچیده است که نیازمند دانش و هوش بالا در هنگام تصمیم گیری ها و بررسی عملکرد صحیح و روند حرکتی مرکز خرید می باشد.

مدیریت مرکز خرید شامل مواردی همچون عملیات اجرایی, مدیریت امکانات موجود, امنیت مجتمع تجاری,

حسابرسی و حسابداری دقیق, تعمیر و نگهداری مجتمع, بازاریابی قوی, اجاره داری و فروش می باشد

که می توان از راه دور و یا با حضور در مجتمع تجاری به آنها رسیدگی کرد.

یکی از مهمترین چالش هایی که در مدیریت مجتمع تجاری بسیار حائز اهمیت است اجاره یا فروش واحدها به برندهای معروف و سرشناس است

تا بتواند افکار عمومی را نسبت به مرکز خرید جذب کند.

مدیریت مراکز خرید در گذشته نه چندان دور بدون داشتن دانش و بررسی موقعیت و بازدیدکنندگان و بدون امکانسنجی و تنها به صورت داشتن تجربه انجام می گرفت

که غالباً در ابتدای کار بازدیدکنندگانی به خود جذب میکرده است

اما پس از گدشت زمان مشخص, محیط برای بازدیدکنندگان تکراری و از جذابیت آن کاسته و در نهایت به شکست پروژه منجر می شد.

به طور کلی می توان گفت مدیریت مرکز خرید به ۵ عامل مهم تقسیم می شود؛

موقعیت جغرافیایی مجتمع تجاری
منطقه بندی یا چیدمان صنوف در مرکز خرید
تبلیغات و بازاریابی
خدمات و امکانات مجتمع
مدیریت مالی و حسابداری


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید.