بر اساس نتایج بابین هر دو بعد در خرید قابل مشاهده است اما این ارزشها در درجات متفاوتی ظاهر می شوند.
حالتهای خاص و استثنائی وجود دارند که هر دو بعد درجه برابر و بالایی در ایجاد ارزش خرید دارند.
برای مثال خرید تخفیفی ( bargain purchasing ) در مواردی مثل این،
ارزش سود محور در خرید محصول دلخواه وجود دارد و همچنین ارزش لذت محور نیز از ذات خرید با تخفیف به وجود می آید که به
“احساسات خریدار باهوش” اطلاق می شود.
دیپ و سوینسی ارتباط میان ارزش یا بهای مسافرت خرید، ارزش محصول و ارزش فروشگاه را بررسی کردند
و برای این سه ارزش، ابعاد سود محور و لذت محور را متمایز کرده اند.
عملا آنها حدی که منفعت (لذت) یک محصول یا فروشگاه، منفعت ( لذت ) یک سفر خرید را توجیه میکند را بررسی نموده اند.
نتایج آنها نشان داد که ارزشهای لذت محور و یا سود محور فروشگاه به طرز قابل توجهی
از ارزشهای لذت محور و یا سود محور محصول ارجحیت دارد و تاثیر گذار تر است.
طی مطالعات بیشتری آنها مشاهده کردند که ارزشهای سود محور مربوط به محصول تاثیر بیشتری روی مردان دارد د
رحالی که برای بانوان ارزش سود محور فروشگاه ارجحیت بیشتری دارد.
بعد لذت محور خرید تاثیر بیشتری بر روی زنان نسبت به مردان دارد. همچنین نتایج تحقیقات آنها،
ارتباطات مهمی میان ارزیابی از مرکز خرید و بازدید از آن را نشان می دهد
ارزش های خرید در مجتمع تجاری و مرکز خرید
شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.
جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید