مصرف کنندگان معمولا گروهی از خرده فروشان را که در یک محل تجمیع شده اند ترجیح می دهند.(رقابت خرده فروشان در مراکز خرید)
زیرا احتمال پیدا نکردن محصولات مورد نظرشان کاهش می یابد.
همچنین تنوع محصولات موجود در یک مرکز خرید تاثیر شایانی در جذب مردم و همچنین فروش مرکز خرید خواهد داشت.
طبق مطالعاتی که در حوزه خرده فروشی و مراکز خرید انجام گرفته،
وجود رقابت درون مرکز خرید باعث افزایش فروش و جذب بیشترمردم می شود.
رقابت میان خرده فروشان به دو نوع خرده فروشان مشابه و غیر مشابه بر اساس سطح آنها تقسیم بندی می شود.
یکی از مصادیق رقابت میان خرده فروشان غیر مشابه، رقابت میان فروشگاه های تخصصی فروش محصولات با فروشگاههای بزرگی است
که محدوده وسیع تری از محصولات عمومی را ارائه می کنند.
رقابت میان خرده فروشان غیر مشابه می تواند تاثیرات مثبتی را ایجاد کند،
یعنی فروشگاه های تخصصی کوچک در کنار خرده فروشان بزرگ محصولات عمومی بقا پیدا می کنند و موفقتر عمل می کنند.
رقابت میان خرده فروشان مشابه، در صورتی که رقابت قیمتی وجود داشته باشد می تواند اثرات منفی و مضری را به دنبال داشته باشد.
بنابراین می توان گفت که خرده فروشان کوچک و با سطح پایین تر با استفاده از ترافیک ایجاد شده توسط خرده فروشان بزرگ منتفع می شوند.
و با یک ترکیب صنوف مناسب مشتریان تمایل به پیمودن مسافت بیشتری برای بازدید از مرکز خرید خواهند داشت.
درباره پروژه تان به ما بگویید
شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.
جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید