نکات چیدمان صنوف در مجتمع تجاری مراکز خرید

چیدمان فروشگاه های مرکز خرید،

ارتباط یک فروشگاه با فروشگاه دیگر و ارتباط آنها با کل مرکز خرید مهمترین قسمت اجاره دهی است.

تمامی مال ها و مراکز تجاری بزرگ فرزندان خلف بازارهای سنتی ایران هستند.

در قرون گذشته ما ایرانیان آموخته ایم که برای موفقیت یک محدوده تجاری قوی و قلب اقتصادی یک شهر (بازار) باید راسته بازارهای تخصصی ایجاد کنیم.

راسته طلا فروشی ها، بازار کفاشان، چینی فروشان و غیره.

جالب است بدایند این راسته بازارها در معماری بازارهای بزرگ ایران بسیار با دقت انتخاب می شدند

مثلا شروع بازار معمولا با طلا و جواهر بود که باعث جذب بیشتر مشتری به بازار باشد

یا هیچ وقت بازار قماش و پارچه و لباس مثلا کنار بازار مسگرها قرار نمی گرفت زیرا امکان آلودگی لباس ها را افزایش می دهد.

به هر حال این فرهنگ غنی و تاریخی در سفری طولانی به غرب رفت و با پدیده مال و شاپینگ سنترهای امروزی به شرق بازگشت.

موضوع چیدمان صنوف و ایجاد راسته بازارهای تخصصی امروز خود علمی مستقل

و بسیار مهم در صنعت بزرگ ساخت و مدیریت مراکز تجاری است.

 

در اینجا تنها به چند نکته مهم یا مثال در خصوص چیدمان صنوف اشاره خواهیم کرد:

• اگر مجری اجاره دهی مرکز خرید، فروشگاه کفشی را در محلی قرار دهد،

مدیر مرکز باید تاثیر این چیدمان بر فروشگاه های اطراف آن و حتی ارتباط آن با محل های دیگر و کریدورها و غیره را بررسی نماید،

نه تنها برای آن زمان خاص بلکه برای دو یا سه سال دیگر زیرا حضور این فروشگاه می تواند

تاثیر بسزایی در رفت و آمدها و حضور مشتریان در آن محل داشته باشد

و این خود عمری حیاتی در انتخاب دیگر فروشگاه ها در آن راسته می باشد.

• اگر مجری اجاره دهی مجبور به تغییر اندازه یک فروشگاه یا ترکیب دو فروشگاه برای به وجود آوردن

فضای بیشتری باشد شاید فضای خالی ای به وجود آید

که برای استفاده از آن منتظر خالی شدن فضای کوچک دیگری باشد تا آن دو را یکی کند. در روند اجاره دهی به این کار گسترش فضا و یا تجمیع واحد تجاری می گویند.


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ،

قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید