مدل چرخه زندگی یا حیات مرکز خرید ( قسمت دوم )

۱️⃣ مدل چرخه حیات مرکز خرید در سطح خرد :(مدل چرخه زندگی یا حیات مرکز خرید ( قسمت دوم ))
الف : جستجو
ب : برنامه ریزی
ج : توسعه
د : بهره برداری
ه : تجدید حیات مرکز خرید
الف ) در قسمت اول بحث جستجو از زیر شاخه های چرخه حیات در سطح خرد را بررسی کردیم

در این قسمت برنامه ریزی و توسعه را بیان می کنیم

ب) برنامه ریزی :
با خرید زمین برنامه ریزی ها و تحقیقات دقیق تر و جزئی تر تجاری و معماری شروع میشود

که میتوانند شامل چندین فاز باشد. در کنار فعالیتهای مربوط به برنامه ریزی و بعد از اینکه طرح های تجاری و معماری مرکز خرید تکمیل شد ،

فعالیتهای مربوط به گرفتن مجوزاتانجام خواهد شد.

بر همین اساس، جذب مستاجرین احتمالی(بالقوه) و تخصیص فضا به آنها در همین مرحله آغاز خواهد شد.

تخصیص فضا برای مستاجرین و جذب آنها برای مستاجرین کلیدی امری منطقی است

و قرارداد های اجاره آنها معمولا قبل از گرفتن پروانه ساخت نهایی منعقد میگردد.

ج) توسعه :
این مرحله از چرخه حیات مرکز خرید با اخذ پروانهساخت آغاز میشود.

بعد از رسیدن به این مرحله، توجه ویژه ای به جذب مستاجران بیشتر و انعقاد تعداد بیشتری قرارداد اجاره خواهد شد.

حضور تعداد کافی از مستاجران، حمایت کافی برای تامین مالی منابع و وام های بانکی مورد نیاز برای توسعه را ارائه مینماید.

به صورت همزمان، پیمانکاران احتمالی به رقابت پرداخته و بهترین آنها انتخاب میشوند.

پس از آن عملیات ساخت میتواند آغاز گردد . این مرحله پس از ساخت و گشایش مرکز خرید به اتمام میرسد.

در قسمت سوم چرخه حیات مرکز خرید در سطح خرد با مباحث بهره برداری و تجدید حیات بحث را به پایان می رسانیم .


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید