توسعه و مدیریت مرکز خرید ( قسمت اول )

با توجه به طول عمر مرکز خرید، ما می توانیم دو مرحله مختلف را در ارتباط با مرکز خرید شناسایی کنیم.توسعه و مدیریت مرکز خرید ( قسمت اول )

اولین مرحله ، توسعه مرکز خرید و دومین مرحله مدیریت بهره برداری آن است.
۱️⃣ توسعه مرکز خرید:
بدون شک این مرحله مهمترین مرحله برای یک مرکز خرید است.
انتخاب مکان احداث مرکز خرید نقش تعیین کنده ای در موفقیت یا شکست آن دارد.
در این مرحله توسعه دهندگان مرکز خرید، در کنار طرح ریزی (برنامه ریزی) معماری و مفهومی و توسعه مرکز خرید،
تلاش می کنند تا بر اساس ترکیب مشتریان احتمالی مجتمع و همچنین تصویری که از مرکز خرید ساخته اند،
مستاجرانی را برای مرکز خرید انتخاب کنند که کیفیت و نوع محصولاتشان با تصویر ساخته شده برای مرکز خرید مطابقت داشته باشد.
بر این اساس در این مرحله، انتخاب مستاجران همزمان با توسعه مرکز خرید انجام می گیرد

زیرا در بسیاری از حالت ها مستاجران نیاز به طراحی خاصی از مغازه هستند.

این مرحله ایست که مرکز خرید به عنوان یک محصول خام در نتیجه توسعه هوشمندانه و  آگاهانه به عنوان یک محصول نهایی شناخته می شود.
این پروسه توسعه شامل هماهنگ سازی فعالیت هایی مثل برنامه ریزی یا طرح ریزی (مفهومی،مالی،معماری)،
گرفتن مجوز ها، انجام عملیات  ساخت،  اجاره دهی و مدیریت مستاجران است.
از دید اجاره دهی و مدیریت مستاجران تصمیم گیری برای اینکه مستاجران در کجا جانمایی شوند بسیار مهم است.
مستاجران بر اساس نوع ( anchor ، preferential و fill-up tenant)
و کاربری ( غذا، پوشاک، کفش، اثاثیه منزل و …) ،
به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.
جانمایی مستاجران در مرکز خرید باید بر اساس این دسته بندی ها و به دقت انجام گیرد که در صورت انجام،
تاثیرات مثبتی بر مستاجران، مدیریت مجتمع و مشتریان خواهد داشت.
بعد از اینکه مستاجران بر اساس نیازمندی های خاصشان جانمایی شدند،
احتمالاتی برای تغییر نوع و کاربری مستاجران در آینده و جود خواهد داشت

درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید