تئوری یکپارچه مراکزخرید ( قسمت دوم )

اگر به این واقعیت توجه کنیم(تئوری یکپارچه مراکزخرید ( قسمت دوم ))

که نیروی جلوبرنده تئوری مراکز خرید به سوالات هنجاری ای که توسط متخصصان حوزه املاک و مستغلات طرح شده وابسته است،

متوجه خواهیم شد که چرا این حوزه جزو بخش های مهم تئوری مراکز خرید است.

اگرچه در حوزه املاک و مستغلات، مراکز خرید به عنوان حالتهایی خاص در نظر گرفته می شوند،

در حالیکه در حوزه های دیگر املاک و مستغلات،

قواعدی به صورت کلی استخراج شده اند (برای مثال مراکز اداری، صنعتی، هتل ها و مراکز توریستی).

علت اصلی پشت این قضیه عملکرد خرده فروشی مرکز خرید است

که عرضه و تقاضا را در مراکز خرید زیر یک سقف فراهم آورده است.

بنابراین می توان به عنوان جمع بندی مباحث مطرح شده اذعان نمود

که به دلیل پیچیدگی و چند رشته ای بودن حوزه مراکز خرید این حوزه از نبود یک تئوری جامع رنج می برد.

با این وجود به دلیل اینکه متخصصان حوزه املاک و مستغلات بیشترین تلاش را در این زمینه انجام داده اند،

سوالاتی است که آنها به صورت مستقیم با آن رو به رو می باشند

و به همین دلیل با توجه ماهیت این حوزه تحقیقات کمی بر روی رفتار مشتریان و خرده فروشان در مراکز خرید انجام شده است.

در میان حوزه های مرتبط

(معماری، املاک و مستغلات، مدیریت مالی، اقتصاد، جغرافی،مدیریت بازرگانی و بازاریابی)

فقط رشته بازاریابی می تواند تمامی این پدیده ها،

اصطلاحات و نشانه ها را داخل یک تئوری یکپارچه جمع کند.

از یک معمار و یا متخصص املاک و مستغلات و یا یک مدیر مالی نمی توان انتظار داشت

مطالعات مرتبط با رفتار مشتریان و خرده فروشان را در نظر گرفته و بررسی کند.

رشته بازاریابی از ترکیب چندین حوزه علمی ایجاد شده است،

بنابراین جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات از محققان و حوزه های علمی مختلف، پروسه ای طبیعی در رشته بازاریابی است.


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید