توسعه دهندگان ایرانی مراکز خرید،(ارزش آفرینی در بهره برداری مجتمع های تجاری و مراکز خرید)
عمدتا بر ارزش آفرینی از طریق ساخت تمرکز کرده و عملا سود خود را در [jlu می بینند،
که این امر مشکلاتی عمده را در این حوزه ایجاد کرده است.
چون قبل از بهره برداری از مجتمع عملا اکثر فضاهای تجاری به فروش رسیده است
و توسعه دهندگان از رونق مجتمع و ارزش آفرینی در حوزه بهره برداری منتفع نمی شوند.
با این مقدمه و به دلیل افزایش رقابت در این صنعت و کمبود دانش تخصصی در حوزه بهره برداری،
معضلاتی جدی برای اغلب این مراکز ایجاد شده است.
تقریبا هیچ گونه فعالیت علمی معتبر بومی در این باره انجام نشده و به ناچار مدیران مجتمع های تجاری هریک به فراخور برخورد با مسائل مجتمع،
آنرا به گروه های فروش، تبلیغی و یا نیروهای پیمانکاری می سپارند که نتیجه آن جز اجرای فعالیتهای بدون نتیجه و یا با نتیجه های کوتاه مدت و کم تاثیر نمی باشد.
فعالیتهای ناهمگون و ناهمسو در بخش های مختلف یک مجتمع تجاری، اختلافات مالکین و مستاجرین و مدیران مجتمع،
عدم استقبال عمومی و یا نرسیدن به حد نصاب مراجع کننده،
تغییرات مکرر فعالان تجاری در یک واحد،عدم همسویی در فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی، تصمیمات آنی و بدون توجه به تاثیرات بلند مدت،
همه و همه از نشانه های نبودن چنین نقشه راهبردی است.
پیشگیری و برون رفت از این معضلات نیازمند برنامه ای منسجم و یکپارچه است
که با پیش بینی تمامی فاکتور های تاثیرگذار، برنامه های اجرایی متناظر آن را ارائه داده باشد
شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.
جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید