نکات کلیدی بهره برداری مجتمع های چند منظوره

ترکیب مشتریان دومین جزء اصلی یک مرکز خریدبه عنوان یک محصول است ( نکات کلیدی بهره برداری مجتمع های چند منظوره )
و بیانگر دومین موضوع محوری در تئوری عمومی مراکز خرید نیز میباشد.
در رویکرد سنتی نقش مشتریان فقط بازدید مرکز خرید و خرید از خرده فروشان است.
ولی بهتر است به مشتریان از دیدگاه خلق ارزش نگاه شود.
بر اساس این روشها ، مشتریان نقش فعالی را در پروسه خلق ارزش ایفا می کنند
و حتی خودشان در ایجاد ارزش شرکت میکنند و با توجه به این، شکی وجود ندارد
که ترکیب مشتریان در ایجاد یک مرکز خرید به عنوان یک محصول بسیار مهم است.
حتی اگر آنها فقط به صورت غیر مستقیم در پروسه توسعه مرکز خرید شرکت کنند،
وقتی که آنها نقش فعالی را ایفا کنند این وضعیت در مرحله بهره برداری و مدیریت مرکز خرید تغییر میکند.
اما به منظور استفاده بهینه از نقش مشتریان حین مدیریت مجتمع، ضروری است
تا ترکیب مشتریان را به عنوان یک جزء مهم در مرحله توسعه مرکز خرید لحاظ کنیم.
علت اینکه در قسمت های بعدی در کنار ویژگی های عمومی مرکز خرید ،
ویژگی ها و پدیده های مرتبط با مرکز خرید مثل انواع مرکز خرید ها انگیزه های خرید و گردش خرید (shopping trip) را مطرح می کنیم نیز،
همین مورد است.
در حالی که ویژگی های کلی خرید، بیشتر در انتخاب site مرکز خرید نقش دارند ،
عادت های خرید تاثیر بیشتری روی ویژگی های فیزیکی دیگر و ایجاد ترکیب مستاجران دارد.


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید.