بازاریابی در مراکز خرید و مجتمع تجاری عبارت است از مجموعه راهکارها و روش هایی که تولید کنندگان یا گروه های خدماتی برای جذب مشتریان احتمالی به کار می گیرند .
هنگامی که هدف، جلب توجه مشتریان به مرکز خرید یا مجتمع تجاری باشد ،
روش های گوناگونی را می توان در پیش گرفت تا تصویر مناسبی از مرکز خرید به مشتریان ارائه شده
و در نتیجه این اطلاع رسانی، هدف مطلوب نیز حاصل شود .
امروزه با توجه به پیچیدگی روزافزون سلیقه خریداران و گسترش مراکز خرید و مجتمع تجاری در ابعاد و انواع گوناگون ،
رقابت بر سر جذب درآمدهای خریداران در یک مرکز خرید و مجتمع تجاری دشوارتر از همیشه شده است.
هرچقدر مصرف کنندگان مبالغ بیشتری را در فروشگاه های مرکز خرید و مجتمع تجاری خرج کنند
درآمد مالکان و مستاجران مرکز به ازای هر متر مربع از فضایی را که اجاره یا خریداری کرده اند بیشتر خواهد بود .
این افزایش درآمد تقریبا همیشه با افزایش قیمت اجاره هر مترمربع از مرکز خرید یا مجتمع تجاری و در نتیجه افزایش درامد مالک مجموعه همراه است .
این بدان معناست که بازاریابی موثر ، یکی از عناصر اساسی برای موفقیت و ادامه حیات آنها محسوب می گردد .
برنامه بازاریابی حساب شده نیازمند تعهدمالک مجتمع و همکاری مستمر تمامی گروه ها ،
مستاجران و مالکان مغازه ها ، بهره بردار و افراد وابسته به آنان می باشد
این برنامه که بطور منظم از طریق ارزیابی های سه ماهه و دوره ای تحت نظارت قرار می گیرد
باید به عنوان ابزار کاری برای تمامی کارکنان مرکز خرید استفاده شده و در دسترس باشد .
کلیات بازاریابی مراکز خرید مجتمع تجاری
شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.
جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید