ارزش آفرینی در بهره برداری 


توسعه دهندگان ایرانی مراکز خرید، عمدتا بر ارزش آفرینی در بهره برداری از طریق ساخت تمرکز کرده و عملا سود خود را در ساخت ساز می بینند،

که این امر مشکلاتی عمده را در این حوزه ایجاد کرده است.

چون قبل از بهره برداری از مجتمع عملا اکثر فضاهای تجاری به فروش رسیده است

و توسعه دهندگان از رونق مجتمع و ارزش آفرینی در حوزه بهره برداری منتفع نمی شوند.

با این مقدمه و به دلیل افزایش رقابت در این صنعت و کمبود دانش تخصصی در حوزه بهره برداری،

معضلاتی جدی برای اغلب این مراکز ایجاد شده است.

تقریبا هیچ گونه فعالیت علمی معتبر بومی در این باره انجام نشده و به ناچار مدیران مجتمع های تجاری هریک بهفراخور برخورد

با مسائل مجتمع، آنرا به گروه های فروش، تبلیغی و یا نیروهای پیمانکاری می سپارند

که نتیجه آن جز اجرای فعالیتهای بدون نتیجه و یا با نتیجه های کوتاه مدت و کم تاثیر نمی باشد.

فعالیتهای ناهمگون و ناهمسو در بخش های مختلف یک مجتمع تجاری،

اختلافات مالکین و مستاجرین و  مدیران مجتمع، عدم استقبال عمومی و یا نرسیدن به حد نصاب مراجع کننده،

تغییرات مکرر فعالان تجاری در یک واحد، عدم همسویی در فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی،

تصمیمات آنی و بدون توجه به تاثیرات بلند مدت،

همه و همه از نشانه های نبودن چنین نقشه راهبردی است.

پیشگیری و برون رفت از این معضلات نیازمند برنامه ای منسجم و یکپارچه است

که با پیش بینی تمامی فاکتور های تاثیرگذار، برنامه های اجرایی متناظر آن را ارائه داده باشد.


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید.