مزایای استفاده از اتوماسیون اداری در مدیریت مجتمع تجاری و مراکز خرید چیست؟
احتمالا این روزها زیاد عبارت «اتوماسیون اداری» را میشنوید، ولی شاید دقیقا نمیدانید که اتوماسیون اداری چیست؟
اتوماسیون اداری به معنای یکپارچهسازی عملیات و امور اداری با ذی نفعان در مدیریت مجتمع های تجاری و مراکز خرید است؛
عملیات و اموری که با مدیریت اطلاعات در ارتباط هستند.
ابزارهای زیادی برای اتوماسیون یا خودکارسازی عملیات موجود است
و گسترش ابزارهای الکترونیکی مختلف رایانهای و چاپگرها، دستگاههای کپی و … در مرکزیت بسیاری از پیشرفتهای اخیر اتوماسیون اداری قرار دارند.
ذخیرهی دادههای خام، انتقال دادههای الکترونیکی و مدیریت اطلاعات کسبوکار الکترونیک به پیشبرد فعالیتهای پایه در اتوماسیون اداری کمک میکند.
تاریخ اتوماسیون اداری جدید از زمانی آغاز شد که دستگاههای نوشتن (تایپ) و کپی جایگزین فعالیتهایی شدند که با دست انجام میگرفت.
این روزها اتوماسیون اداری تنها به ماشینی کردن فعالیتهای دستی محدود نیست، بلکه با کمک آن میتوان اطلاعات را به شکل الکترونیکی ردوبدل کرد.
اولین حیطهی کاری اتوماسیون اداری به ذخیرهی اطلاعات بازمیگردد.
تبادل دادهها نیز بهاندازهی مؤلفهی دیگر اتوماسیون اداری یعنی ذخیرهسازی دادهها حائز اهمیت است.
استفاده از سیستمهای اتوماسیون و بهروزرسانی آنها نیازمند رعایت ملاحظاتی در زمینههای گوناگون است
و عوامل مختلفی ممکن است بر اثربخشی این سیستمها تأثیر بگذارند.
برخی از این عوامل به ملاحظاتی دربارهی بودجه و فضای فیزیکی یا مثلا تغییرات در زمینهی زیرساختها و … مربوط است.
دو عامل مهم دیگری که باید بررسی شود، آموزش کارکنان و توسعهی گزینههای مختلف در بهکارگیری اتوماسیون اداری است.
شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.
جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید.