ساعات کاری : 09:00 تا 17:00 عصر

ایران – خراسان رضوی – مشهد – میدان حافظ – بزرگ بازار اطلس

05133865807

بازیگران توسعه و مدیریت مرکز خرید ( قسمت دوم )

مستاجران : بازیگران توسعه و مدیریت مرکز خرید ( قسمت دوم ) ،آنها شامل خرده فروشان و همچنین ارائه دهندگان خدمات و سرگرمی هستند.
آنها بازیگران خیلی مهمی هستند زیرا آنها نشان دهنده منبع درآمد مرکز خرید هستند
و همچنین مصرف کنندگان را جذب می کنند.
مستاجران از لحاظ نوع به سه دسته شامل مستاجران کلیدی،
مستاجران ترجیحی، مستاجران معمولی تقسیم می شوند :
مستاجران کلیدی مساحت یا ناحیه خرده فروشی بزرگی را در قبال اجاره کم اشغال می کنند
ولی آنها باعث افزایش ورودی مجتمع می شوند و گاهی اوقات فعالیت های بازاریابی مستقل نیز دارند.
مستاجران ترجیحی معمولا شامل فروشگاه های برند هستند
که معمولا در کنار مرکز خرید (علاوه بر مرکز خرید) تصویر مربوط به برند خود را ایجاد می کنند
و استانداردهایی برای خود خواهند داشت.
مستاجران معمولی فقط مشتریان محلی را جذب می کنند
و منطقه تجارت کوچکی دارند، اجاره بالایی می پردازند و ترافیک کمی را برای مجتمع ایجاد می کنند.
در کنار نوع مستاجران، تقسیم بندی دیگری نیز بر اساس کاربری مستاجران و حوزه ای که در آن به فعالیت مشغولند وجود دارد.
چه نوع محصولات یا سرویس هایی برای فروش ارائه می کنند ؟

غذا، پوشاک، کفش، لوازم الکتریکی، لباس ورزشی و …
مشتریان : آنها سرسخترین منتقدان مرکز خرید هستند.

آنان کسانی هستند که توسط مستاجران و مرکز خرید تشویق می شوند تا برای خرید و همچنین خدمات از مجتمع بازدید نمایند.
مشتریان منبع درآمد مستقیم مستاجران و منبع درآمد غیرمستقیم مجتمع هستند.
معمولا ۶۰% مشتریان مرکز خرید مربوط به منطقه تجارت اولیه مجتمع و به عبارتی مردم محلی منطقه هستند.
بنابراین در هنگام انتخاب مکان احداث مجتمع باید توجه ویژه ای به مردم منطقه داشت.
البته به این معنی نمی باشد که مشتریان فقط از منطقه زندگی خودخرید می کنند
زیرا همیشه خرید از مناطق غیر از منطقه زندگی را می توان مشاهده کرد.
همچنین بسیاری از مراکز خرید گروه های مشخصی از مشتریان را هدف قرار می دهند
که می تواند بدون در نظر گرفتن منطقه تجارت اولیه مجتمع باشد.
این گروه از مشتریان را مخاطبان هدف گویند.
جامعه : گروهی از بازیگران که شامل ساکنان منظقه جرافیایی مجتمع و همچنین سازمان ها و نهادها و مسئولین و مقاماتی است
که توسعه و کاربری مجتمع را تنظیم می کنند.
برای آنها مرکز خرید به معنای محل کاری است که می تواند رشد اقتصادی را با خود به همراه داشته باشد.

درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.