پس زمینه بنیادی توسعه و مدیریت مجتمع تجاری( قسمت دوم )

شرکتها و گروه های متمایز نقش سرمایه گذار، توسعه دهنده و مدیریت را ایفا کنند؛ پس زمینه بنیادی توسعه و مدیریت مجتمع تجاری( قسمت دوم )
در این حالتها، مالکیت در دست شرکت سرمایه گذار است
که هزینه های لازم را از سرمایه خود و گاهی با یک شرکت سرمایه گذار تامین مالی میکند.
اما از آنجایی که فعالیت اصلی انها سرمایه گذاری است
و معمولا صحبت از سهام بورس اوراق بهادار و یا بسته های سرمایه گذاری صندوق های خصوصی است،
آنها به ندرت از سرمایه خارجی استفاده میکنند.
فعالیت های مربوط به توسعه مرکز خرید و مدیریت آن توسط شرکتهایی بر اساس انعقاد قرارداد نمایندگی انجام میگیرد که درآمد اصلی آنها از همین طریق خواهد بود.
توسعه دهندگان از مبالغی که برای سرمایه گذاری اختصاص داده شده
به منظور توسعه مرکز خرید استفاده می کنند .
(اجاره یا فروش) اولیه مجتمع نیز بر عهده توسعه دهنده است که انعقاد قرار داد های فروش و یا اجاره درآمدزا خواهد بود.
بنابراین موفقیت یا شکست سرمایه گذاری به صورت عمده ای وابسته به آنهاست.
بعد از آن مدیران مرکز خرید فقط فرصتهای محدود برای بهینه سازی درآمدها دارند و تلاش اصلی آنها کنترل هزینه های عملیاتی است.
با توجه به این قضیه ، واضح است که اگر توسعه دهنده،
همزمان سرمایه گذار و یا مالک مرکز خرید باشد، تاثیر مثبتی بر سودآوری مرکز خرید خواهد داشت.

درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید