گسترش مراکز خرید

مراکزخرید مهمترین اختراع در حوزه خرده فروشی به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم هستند،

به طوری که از آن به عنوان ۵۰ اختراع برتری که زندگی مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار داده یاد می شود.

محققان با بررسی ساختار خرده فروشی بعد از جنگ جهانی دوم سه پروسه اصلی تعریف کردند:

۱- توسعه خرده فروشان از مرکز شهرها به مناطق مسکونی
۲- گسترش سریع مراکز خرید
۳- متمرکز شدن خرده فروشان و تشکیل زنجیره های خرده فروشی
توسعه مراکز خرید بر اساس اهرم های اجتماعی،اقتصادی و سیاسی شکل گرفته است که شامل موارد زیر می باشد:
۱- اهالی حومه شهر نیاز به خرید دارند.
۲- جاه طلبی های خرده فروشان به گسترش کسب وکارشان
۳- سیستم مالیاتی دولت ها
۴- سرمایه های موجود

می توان اذعان کرد که توسعه مراکز خرید تحت تاثیر اتحاد میان توسعه دهندگان و زنجیره های خرده فروشی بزرگ قرار گرفته و این اتحاد باعث تسهیل در تجمیع خرده فروشی ها شده است. همچنین گسترش سریع مراکز خرید ناشی از فعالیتهای سرمایه گذاری املاک و مستغلات است که تامین مالی توسعه مراکز خرید را بر عهده گرفته و ریسک توسعه دهندگان را کاهش دادند و از این طریق به گسترش سریع مراکز خرید کمک نمودند.


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید