ساعات کاری : 09:00 تا 17:00 عصر

ایران – خراسان رضوی – مشهد – میدان حافظ – بزرگ بازار اطلس

05133865807

چرخه حیات مرکز خرید در سطح کلان ( قسمت اول )

قبلا چرخه حیات مرکز خرید در سطح خرد را بررسی کردیم در این قسمت ( چرخه حیات مرکز خرید در سطح کلان ( قسمت اول ) ) توسعه،

انتقال و پتانسیل زوال انواع مختلف مرکز خرید تشریح خواهد شد.

بر اساس مدل چرخه حیات یک محصول، چرخه حیات یک مرکز خرید به چهار مرحله تقسیم می شود:

نوآوری یا مرحله اولیه توسعه، رشد سریع یا توسعه،

بلوغ و زوال. برای تمایز این مراحل از معیارهایی مانند عوامل بازار، استراتژی های توسعه دهنده

و استراتژی های خرده فروشان و مستاجران استفاده شده است.
الف) مرحله نوآوری :
ب ) عوامل بازار:
در این مرحله فقط تعداد کمی مرکز خرید مدرن در منطقه وجود دارد و باعث می شود که رقابت کمی بین آنها وجود داشته باشد

و رشد سریع ترافیک مشتریان به مرکز خرید دنبال را به دنبال خواهد داشت.

این موفقیت ها توسط توسعه دهندگان دیگر رصد شده و تعداد دیگری مجتمع تجاری از همین نوع ساخته خواهند شد.

استراتژی های توسعه دهنده : توسعه دهندگان بر روی ایجاد مناسب ترین ترکیب صنوف متمرکز شده اند.

آنها عمیقا درگیر مدیریت روزانه مرکز خرید و تبلیغات گسترده و همچنین برنامه های ترفیعی تشویقی به منظور امضای قرارداد های بلند مدت با اجاره های بالا با مستاجران هستند.

استراتژی های خرده فروشان : هدف اصلی آنها آگاه سازی مصرف کنندگان از حضورشان در مجتمع و ایجاد ترافیک سنگین از مشتریان است. بنابراین آنها تبلیغات می کنند و محصولاتشان را به مصرف کنندگان پیشنهاد می کنند.


درباره پروژه تان به ما بگویید

شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.

مشاهده  المان های کلیدی سرویس خدمات مشتریان در مجتمع های چند منظوره 

جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.