اگر به این واقعیت توجه کنیم(تئوری یکپارچه مراکزخرید ( قسمت دوم ))
که نیروی جلوبرنده تئوری مراکز خرید به سوالات هنجاری ای که توسط متخصصان حوزه املاک و مستغلات طرح شده وابسته است،
متوجه خواهیم شد که چرا این حوزه جزو بخش های مهم تئوری مراکز خرید است.
اگرچه در حوزه املاک و مستغلات، مراکز خرید به عنوان حالتهایی خاص در نظر گرفته می شوند،
در حالیکه در حوزه های دیگر املاک و مستغلات،
قواعدی به صورت کلی استخراج شده اند (برای مثال مراکز اداری، صنعتی، هتل ها و مراکز توریستی).
علت اصلی پشت این قضیه عملکرد خرده فروشی مرکز خرید است
که عرضه و تقاضا را در مراکز خرید زیر یک سقف فراهم آورده است.
بنابراین می توان به عنوان جمع بندی مباحث مطرح شده اذعان نمود
که به دلیل پیچیدگی و چند رشته ای بودن حوزه مراکز خرید این حوزه از نبود یک تئوری جامع رنج می برد.
با این وجود به دلیل اینکه متخصصان حوزه املاک و مستغلات بیشترین تلاش را در این زمینه انجام داده اند،
سوالاتی است که آنها به صورت مستقیم با آن رو به رو می باشند
و به همین دلیل با توجه ماهیت این حوزه تحقیقات کمی بر روی رفتار مشتریان و خرده فروشان در مراکز خرید انجام شده است.
در میان حوزه های مرتبط
فقط رشته بازاریابی می تواند تمامی این پدیده ها،
اصطلاحات و نشانه ها را داخل یک تئوری یکپارچه جمع کند.
از یک معمار و یا متخصص املاک و مستغلات و یا یک مدیر مالی نمی توان انتظار داشت
مطالعات مرتبط با رفتار مشتریان و خرده فروشان را در نظر گرفته و بررسی کند.
رشته بازاریابی از ترکیب چندین حوزه علمی ایجاد شده است،
بنابراین جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات از محققان و حوزه های علمی مختلف، پروسه ای طبیعی در رشته بازاریابی است.
شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.
جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید