در حالیکه وفاداری مشتریان روش اثبات شده ای برای اندازه گیری عملکرد مشتریان و
همچنین جمع آوری اطلاعات خرید مشتریان در کسب و کارهایی مانند هایپرمارکت ها ، خطوط هوایی ، رستوران ها و … است،
این برنامه ها برای مراکز خرید،
همچنان مفهوم به نسبت تازه ای می باشد که شاید علت آن پیچیدگی اعمال آن برای چندین مستاجر باشد و یا کمبود تکنولوژی برای اجرای آن .
پیشرفت های تکنولوژی جدید در این حوزه ، امکان اجرای موفق برنامه های وفاداری را امکان پذیر می نماید
تا این برنامه شامل همه مشتریان شود و با یک تیم کوچک بتوان آن را اداره نمود.
علاوه بر این با وجود ابزارهای مختلف اندازه گیری ، اجماع جامعی برای کسب ابزار اندازه گیری در مرکز خرید وجود ندارد.
ابزارهایی مانند چگالی فروش ، ارزش تجاری و ارزش سالیانه مشتری در میان مدیران دارایی مرکز خرید محبوب هستند
ولی در حوزه بازاریابی کاربرد زیادی ندارند.
هدف ، بررسی فواید ، کاربرد ها ، چالش ها و ایده های مختلف برای بحث وفاداری مشتریان در مرکز خرید است
و اینکه اطلاعات بدست آمده از باشگاه مشتریان چگونه استفاده می شود و چقدر می تواند اثرگذار باشد.
گروه های منتفع و درگیر با بحث باشگاه مشتریان را می توان به سه دسته تقسیم بندی نمود :
1-متخصصان مراکز خرید ، مالکان ، توسعه دهندگان ، مدیران بازاریابی و مدیران مجتمع
2-مدیران برندهای خرده فروشی
3- خریداران یا مشتریان
شما هم میتوانید با ورود به دنیای تجارت الکترونیک و خصوصی سازی کسب و کار خود با ویژگی های جذاب آن ، قدم به قدم به رونق سازمانتان کمک کنید.
جهت آشنایی بیشتر با راهکار یکپارچه مدیریت مجتمع چند منظوره کلیک کنید